کاربرد crm در بازاریابی بر کسی پوشیده نبوده و بدون شک استفاده از نرم افزار crm در بازاریابی کاربردهای فراوانی دارد که به هیچ عنوان نمی توان آنها را نادیده گرفت. شما با استفاده از crm می توانید مجموعه کامل از توانمندی های بازاریابی داشته باشید که شما را قادر می سازد تا بتوانید مشتریان را به شکلی بهتر و موثرتری هدف گیری کرده و ترفندهای بازاریابی را روی آنها پیاده سازی کنید. امکاناتی که باعث بیشتر به چشم آمدن کاربرد سی آر ام در بازاریابی شده اند، عبارتند از: اطلاع رسانی، مدیریت کمپین، دسته بندی اطلاعات، تحلیل های استراتژیک و کمک کردن به انجام پیگیری های اثربخش. در این مطلب از گروه نرم افزاری یکان قصد داریم که این کاربردها را در بخش‌های مختلف با هم بررسی کنیم.

نقش crm در بازاریابی

نقش crm در بازاریابی از این رو مهم است که به شما امکان مدیریت ارتباط موثر با مشتریان را می‌دهد. زمانی که شما با مشتریانتان ارتباط موثر تری داشته باشید، می توانید آن ها را بر طبق معیارهای مختلف دسته بندی کرده و به اطلاعات مربوط به هرکدام از دست مشتریان خود هر زمان که خواستید دسترسی داشته باشید.

دسترسی به این اطلاعات باعث می شود که شناخت کامل تری نسبت به مشتریان خود داشته باشید و در نتیجه در مراحل مختلف بازاریابی بتوانید پیشنهاد های بهتر و کاربردی تری به آنها ارائه کنید، نیاز به گفتن نیست که این کار باعث افزایش میزان فروش و بالا رفتن وفاداری مشتریان شما خواهد شد. همچنین شناخت بهتر مشتری به شما کمک می کند که بتوانید برای هر کدام از دسته بندی های ایجاد شده برای مشتری هایتان کمپینی جداگانه طراحی کرده و آن را راه بیندازید.

Crm در بازاریابی شبکه ای

crm در بازاریابی شبکه ای و پیشرفت در این عرصه می تواند برای شما مفید باشد، چرا که بخش اعظمی از بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ این است که شما مشتریان خود را بشناسید و مهمتر از آن بتوانید بین مشتریان بالقوه و مشتریان معمولی خود تمایز قائل شوید. نرم افزار crm با استفاده از سرورهای ابری یا مستقلی که اطلاعات مربوط به مشتریان شما را ذخیره می کند، کمک می‌کنند که بتوانید مشتریان خود را بهتر بشناسید و ارتباط خود را با آن ها حفظ کنید.

در ضمن اگر در عرصه بازاریابی شبکه ای کار می کنید حتما این حرف به گوشتان خورده که ارتباط سازی یکی از مهمترین بخشهای این کسب و کار است و اگر می خواهید در فروش موفق شویم باید بتوانید عمل پیگیری را به صورت موثر و درستی برای مشتریان خود اجرا کنید. تمامی این موارد به کمک نرم افزار سی آر ام را برای شما بسیار راحت و قابل اجرا خواهد شد.

crm-marketing

crm در مدیریت بازاریابی

crm در مدیریت بازاریابی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.یکی از کاربردهای سی آر ام در مدیریت بازاریابی این است که با استفاده از این نرم افزارها شما می توانید تحلیل ها و بررسی های دقیق، بر پایه اطلاعات صحیح چه خبر از خود مشتریان به دست آورده اید را انجام دهید و به این صورت شناخت جمعی درستی در خصوص مشتریان خود داشته باشید. نیاز به گفتن نیست که این شناخت برای سطوح بالای مدیریتی در یک شرکت بسیار مهم می باشد می تواند بر روی برنامه‌ریزی‌های آینده شرکت تاثیر بالایی بگذارد.

شما می توانید با استفاده از تحلیل های انجام شده توسط نرم افزار crm برنامه های پیش رو و رفتار هایی که میخواهید در قبال مشتریان خود داشته باشید را برنامه ریزی کنید.  یکی از تاثیرات مثبتی که این کار می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد این است که بودجه مربوط به امر بازاریابی را در جهت مناسبی خرج می کنید و به این صورت می‌توانید که بازخورد بهتری داشته باشید. مورد بعدی که با استفاده از نرم افزار ‏crm می توانید انجام دهید، طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی است.

شما می توانید با استفاده از این نرم افزارها فعالیت‌های کمپین خود را برنامه‌ریزی کرده و وظایف مربوط به قسمت های مختلف برگزاری کمپین را به افراد مختلف ارجاع دهید. در روند اجرایی کمپین شما می‌توانید انجام درست کارها را بررسی کنید و در پایان ببینید که آیا هزینه هایی که برای این کمپین انجام داده اید تا چه حد برای شما سودآور بوده و توانسته مشتریان را به سمت شما بکشاند.

در صورتی که مایل به استفاده از نرم افزار crm هستید، می توانید از دموی نرم افزار crm یکان که در سایت موجود است استفاده کنید و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند شوید.