کاربرد نرم افزارها در حسابداری و حسابرسی بسیار متنوع و گسترده است. مزایای زیادی که این نرم افزار ها می توانند برای شرکت ها و سازمان ها به همراه داشته باشند باعث شده که افراد زیادی به استفاده از آن رو بیاورند. هدف اصلی استفاده از این نرم افزار طبقه بندی تجزیه و تحلیل و ارزیابی سود و زیان کار ها برای شرکت یا سازمان شماست. از طرفی اتوماتیک سازی بخش زیادی از کارهای مربوط به حسابداری، باعث شده از انجام روال های اداری زمان بر و ثبت اطلاعات در دفتر های بزرگ و… فارغ شوید. در این مطلب از گروه نرم افزاری یکان قصد داریم که در مورد کاربرد و موارد استفاده نرم افزارها در حسابداری و حسابرسی و همچنین مزایای انجام این کار با هم صحبت کنیم و در پایان یک راهکار مناسب برای انتخاب نرم افزار حسابداری در اختیارتان قرار دهیم.

نرم افزار های پرکاربرد حسابداری

در ادامه این قسمت نرم افزار های پرکاربرد حسابداری در جهان را معرفی میکنیم تا بتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را تشخیص دهید، همچنین در پایان این قسمت معایبی که این نرم افزارها برای کاربران ایرانی می‌توانند داشته باشند را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم.

● نرم افزار حسابداری freshbooks:

یکی از نرم افزارهای حسابداری بزرگ است بر پایه حافظه ابری یا cloud کار می کند، جالب است بدانید که این نرم افزار برنده جایزه بهترین نرم افزار حسابداری در سال ۲۰۱۷ شده است.

● نرم افزار sage50 cloud:

این نرم افزار توانست با دو نسخه دکستاپ تحت وب باعث شود که در همه جا و همه وقت به آن دسترسی داشته باشید.

● نرم افزار sage business cloud accounting:

این نرم افزار توانسته رضایت ۹۶ درصد از کاربران را به خود جلب کند و تبدیل به یکی از برنامه های حسابداری آسان برای استفاده در کسب و کارهای کوچک باشد.

● نرم افزار QuickBooks online:

طبق آمار جهانی این نرم افزار توانست که رضایت ۹۴ درصدی کاربران خود را جلب کند. این نرم افزار علاوه بر اینکه برای کسب کارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ نیز قابل استفاده است.

● نرم افزار tipalti:

این نرم افزار که یکی از معتبرترین نرم افزارهای حسابداری جهان است، بیشتر برای عملیات پرداخت و تراکنش‌های در سطح جهانی استفاده می‌شود.
مشکلی که در خصوص این نرم افزارها باید بدانید این است که اگر قصد استفاده از این نرم‌افزارها را دارید، برای دسترسی به حداکثر امکانات آنها باید آنها را به صورت قانونی خریداری کنید. و در این قسمت مشکل به وجود می‌آید که امکان پرداخت برای خرید نرم افزار در ایران برای افراد معمولی وجود ندارد و ممکن است این کار برای شما کمی سخت و زمانبر باشد. همچنین اگر قصد داشته باشید که نرم افزار حسابداری خود را برای شرکت خود اختصاصی سازی کنید، ممکن است به مشکلات زیادی بربخورید. بهترین راه برای حل این مشکلات استفاده از نرم افزارهای حسابداری معتبری است که توسط شرکت های نرم افزاری داخلی تولید شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

Software-application-accounting -auditing

نرم افزار حسابداری و حسابرسی مناسب برای استفاده در ایران

نرم افزار حسابداری یکان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری و حسابرسی در ایران می باشد. این نرم افزار توانسته است با فضای کاری شرکت های ایرانی و همچنین روال های اداری سازگاری زیادی داشته باشد و به همین صورت بخش زیادی از کارهای زمان بر مربوط به عرصه حسابداری در هر شرکتی را، برای شما صادر کند.

نرم افزار حسابداری و حسابرسی یکان

نرم افزار حسابداری و حسابرسی یکان، مزایای زیادی دارد. مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری یکان عبارتند از:

● صرفه جویی در زمان:

استفاده از نرم افزار حسابداری یکان به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به زمانی که از سیستم های حسابداری دستی استفاده می کنید، زمان کمتری را صرف محاسبات و ثبت فاکتورهای مشتری یا سایر امورات مربوط به حسابداری کنید.

● بالا بردن بهره وری:

نرم افزار حسابداری یکان از آنجایی که با قوانین مربوط به حسابداری در ایران همخوانی دارد و از طرفی تمامی تاریخ ها در این نرم افزار به صورت شمسی است به شما این امکان را می دهد که به راحتی و در زمان های مشخص شده از قبل بتوانید فعالیت های زمانبندی شده را انجام دهید.

● کاهش هزینه های ماهانه:

استفاده از این نرم افزار باعث می شود که بخشی از روند مربوط به حسابداری شرکت شما، به صورت اتوماتیک انجام شود. همین اتوماتیک سازی باعث کاهش هزینه هایی مانند نیروی کار، کاهش هزینه های مربوط به کاغذ و یا دفتر های مربوطه برای حسابداری و… می باشد. از طرفی انتقال اطلاعات مربوط به حسابداری با استفاده از نرم افزار بسیار راحت تر از زمانی است که شما از روش‌های سنتی حسابداری استفاده می کنید.
بالا بودن امنیت: یکی از مواردی که باید در خصوص هر نرم افزار حسابداری به یاد داشته باشید این است که آیا این نرم‌افزار می‌تواند امنیت اطلاعات من را تامین کند یا خیر. شرکت نرم افزاری یکان توانسته است که با استفاده از تخصص و توانایی نیروهای مجرب خود در زمینه تولید نرم افزار، امنیت برنامه حسابداری خود را تا جای ممکن بالا ببرد تا اطلاعات شخصی و پرونده‌های حسابداری شما در امنیت کامل باشند.

● راحت تر شدن روند کارها:

شاید نیاز به گفتن نباشد که نرم افزار حسابداری یکان به سادگی می‌تواند بخش زیادی از کارهایی که برای حسابداری انجام می دهید را حذف کند و به شما این امکان را بدهد که انرژی و زمان خود را در جای دیگری مصرف کنید.

● نظارت و تحلیل ساده تر:

زمانی که شما از نرم افزار حسابداری به جای روش های سنتی استفاده میکنید، در هر زمان که خواستید می توانید به سادگی به خلاصه وضعیت شرکت خود نگاهی بیندازید. این در صورتی است که اگر از روش‌های سنتی حسابداری استفاده کردید، برای نظارت روی امور حتما باید از لیست های طولانی و دفتر های بزرگ بهره می گرفتید، این موضوع به خودی خود به اندازه کافی خسته کننده و زمانبر است.