نرم افزار فروشگاهی امروز یکی از ابزار های بسیار مهم و کاربردی برای ثبت مبادلات مالی یک فروشگاه است و به مدیران فروشگاه ها این امکان را می دهد تا میزان موفقیت خود را در حرفه ای که دارند، ارزیابی کنند. امروزه تنوع این نوع نرم افزار ها بالاست، به گونه ای که بعضی از نرم افزار ها باید روی کامپیوترها با سیستم‌هایی قوی نصب شوند و برخی از آنها نیز سیستم یکپارچه دارند که حتی با استفاده از تلفن همراه خود می توانید آنها را مدیریت کنید و اطلاعاتی که در دسترس شما قرار می دهند را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. استفاده از این نرم افزار فروشگاهی برای شما مزایایی به همراه دارد که در ادامه با همه این موارد را بررسی می‌کنیم.

مزایای نرم افزار فروشگاهی

مزایای نرم افزار فروشگاهی در ادامه این مطلب از سایت نرم افزار یکان، با هم بررسی می‌کنیم:

• گزارش گیری:

صندوق های فروشگاهی دو نوع گزارش آماده می کنند، یک دسته از این گزارشات برای مشتریان شما تولید می ‌شود و بخش دیگری از آن ها مامان به صورت زمان بندی شده برای مدیران کسب و کار است تا توانایی تحلیل و بررسی اطلاعات به دست آمده از مشتری ها را داشته باشند.

• تفاوت قائل شدن بین مشتریان مختلف:

هر فروشگاهی باید بین مشتریان عبوری و مشتریان ثابت خود تفاوت قائل شود و نرم افزار فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که در مناسبت‌ های خاص از مشتریان خاص خود قدر دانی کنید به این صورت به احترام گذاشته باشید. یکی از بهترین هدایای که در این شرایط می‌تواند به مشتریان خود بدهید کارت‌های هدیه هستند.

•اجرای برنامه های ویژه مربوط به وفاداری مشتری:

در بازار رقابتی امروز فروشندگان زیادی فعالیت می‌کنند، خلاقیت در خدمات‌رسانی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل مشتریان فروشگاه هایی را انتخاب می‌کنند که بتوانند رضایت آنها را بیشتر جلب کند، به به عنوان مثال فروشگاه هایی که از برنامه ‌های وفاداری مانند کارت اشتراک برای مشتریان خود استفاده می‌کند قطعاً می توان مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند آنها را تبدیل به مشتری ثابت کنند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی

•مدیریت عملکرد کارکنان:

نرم افزار فروشگاهی به شما این امکان را میدهد که بفهمید که آیا کارکنان درستی را برای قسمتهای مختلف فروشگاه خود انتخاب کرده اید یا خیر، همچنین این نرم افزار ها به شما امکان برنامه ریزی برای هفته های آینده را می دهند و می توانید ساعت های کاری کارکنان خود را از قبل مشخص کنید تا به مشکل بر نخورید.

•بهبود رابطه با مشتری:

امروز یکی از مهمترین مواردی که باید هر فروشنده مدنظر داشته باشد این است که آیا رابطه خوبی با مشتری دارد یا خیر، چرا که داشتن رابطه خوب با مشتری به این معنی است که شما می دانید که او کیست، چه چیزی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. همین موضوع باعث می شود که بتوانید در زمان مناسب محصولات مناسبی به مشتریان خود پیشنهاد دهید.

• مدیریت موجودی فروشگاه:

در فروشگاه هایی که بیشتر فروششان از طریق خرده فروشی میباشد، بیشتر موجودی آنها پول نقد است. در این میان یک نرم افزار فروشگاهی باید بتواند که فروش ها و سفارش های تکمیل شده را برای شما ثبت کند. همچنین این نرم افزارها باید روی موجودی فروشگاه شما نظارت داشته باشند و اگر محصولی نیاز به سفارش مجدد دارد یا اینکه در فروشگاه شما به مدت طولانی فروش نرفته، این موضوع را به شما اطلاع دهد.

نرم افزار صندوق فروشگاهی

نرم افزار صندوق فروشگاهی این روز ها به یکی از بخش های ثابت هر فروشگاه و مغازه تبدیل شده است. این نرم افزار ها می توانند با تجهیزات فروشگاهی شما سازگار شوند و از طرفی تراکنش های با حجم بالا را به راحتی انجام دهندو هم زمان راحتی استفاده از این نرم افزار ها باعث شده است که شاهد به کار بردن آنها در حجم زیادی شویم.

یکی دیگر از مواردی که این نرم افزارها را در اختیار شما می دهند این است که می توانید از آنها در فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنید و به این ترتیب اطلاعات مورد نیاز خود را از شعبات مختلف روی یک سرور مجازی ذخیره و در هر کجا که هستید آن را بررسی کنید.

در ادامه به ویژگی ها و مزایای استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی را با هم بررسی می‌کند:
• استفاده آسان برای کارمندان مختلف در فروشگاه
• سازگاری و اتصال ساده به انواع دستگاه‌ها مانند: بارکد خوان، نمایشگر مشتری، صندوق پول نقد، ترازو، چند دستگاه چاپگر و…
• دارایی بانک اطلاعاتی قوی و قابل اعتماد در برابر مشکلاتی مانند قطعی برق یا دسترسی های غیرمجاز که باعث از بین رفتن اطلاعات شما خواهد شد.

• انجام تنظیمات دستی برای مواردی که قصد رند کردن مبلغ فاکتور فروش را دارید.
• امکان اختصاص دادن دکمه های میانبر برای کالاهای پرفروش یا کالاهایی که بارکد ندارند.
• امکان تعریف چند صندوق برای فروشگاه هایی که بزرگ هستند.
• ارائه گزارشات کاربردی برای مدیران سطوح بالا مانند سود فروش کالا و مقایسه فاکتور خرید و فاکتور فروش.
• بالا بردن سرعت عمل فروشندگان برای مواردی که فروشگاه ها باید سرعت اجرایی بالایی داشته باشند، مانند شب عید.
• استفاده راحت و بدون دردسر از نرم افزار بدون داشتن اطلاعات و دانش کامپیوتری بالا.

بهترین نرم افزار فروشگاهی

بهترین نرم افزار فروشگاهی نرم افزاری است که  با امنیت بالا و مطابق با قوانین وزارت اقتصاد و دارایی تولید شده باشد زیرا نکته مهمی که در پایان باید در مورد نرم افزار های صندوق فروشگاهی بدانید این است که وزارت اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بهتر و روی کار فروشگاه ها و مغازه ها، آنها را ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروشگاهی می کند و کارشناسان بر این باورند که این وزارتخانه قصد دارد که در طولانی مدت صندوق مکانیزه فروشگاهی را در هر فروشگاه با سامانه ملی مربوط به این کار همگام کند تا نظارت بهتری روی صنف های فروشگاهی داشته باشد.

پس به این صورت می‌توانیم بگوییم که فروشگاه هایی که زودتر رو به استفاده از نرم افزارها بیاورند علاوه بر اینکه از مزایای بسیار زیاد آنها بهره‌مند می‌شوند، در واقع یک قدم از رقیبان خود جلو می افتند و به اصطلاح نمی‌ توانیم بگوییم که کار با نرم افزار فروشگاهی در سیستم کسب و کار آنها دارای انسجام بیشتری می شود.