تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی مستقیم است که در این روش از ایمیل به عنوان وسیله ای که پیام‌هایی در مورد فروش جمع آوری هزینه را به مخاطبان ارسال می‌کند، استفاده می گردد. استفاده از ایمیل برای تبلیغات و بازاریابی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای ارتباط مستقیم با مشتریان شما باشد و با ارسال ایمیل هایی که حاوی پیام های جذاب و جالب هستند، شما میتوانید مخاطبان و مشتریان احتمالی خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنید.

نکته‌ای که در این میان باید به یاد داشته باشید، به دست آوردن اطلاعات تخصصی در مورد ایمیل مارکتینگ است؛ چرا که اگر شما بدون داشتن هیچ گونه اطلاعات و تخصصی در این زمینه اقدام به ایمیل مارکتینگ کنید ممکن است با نتایج منفی رو به رو شوید. فرستادن ایمیل به مخاطبان شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید، بررسی کنید که آیا پیام های شما برای مخاطبانتان مفید بوده و در ادامه به توانید تاثیر استفاده از ایمیل مارکتینگ را بر فروش شرکت اندازه گیری کنید.

تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ

تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ باید طبق اصول مشخصی انجام شود تا پیام های شما بتواند به صورت مستقیم به اینباکس کاربران مورد نظرتان برسند، مزیتی که این روش برای شما دارد این است که می توانید مطمئن شوید که پیام تان به دست کاربر رسیده و می توان گفت این خصوصیت یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روشهای بازاریابی است. برای اینکه در بازاریابی از طریق ایمیل بتوانید به موفقیت برسید باید یک قانون مهم را رعایت کنید و آن این است که:

نکته اصلی در ایمیل مارکتینگ این است که شما بتوانید اجازه کاربران خود را برای ارسال ایمیل دریافت کنید. اگر دقت کرده باشید شما همیشه ایمیل هایی دریافت می کنید که محصولات یا خدماتی را خدمت شما معرفی می کنند ولی از آنجایی که شما هیچ گونه شناختی نسبت به ارسال کننده این ایمیل ها ندارید، تمایلتان نسبت به باز کردن ایمیل و مطالعه محتوای آن به شدت کاهش می یابد و به این صورت دید بدی نسبت به ارسال کننده آن پیام خواهید داشت.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل باید با در نظر گرفتن سلیقه و شناخت نسبی از آنها باشد. دقیقاً به همین دلیل است که می‌گویم قانون اصلی ایمیل مارکتینگ این است که اجازه کاربران برای ارسال ایمیل را جلب کرده باشید، در غیر این صورت کمپین ایمیل مارکتینگ شما به مشکلات جدی برخواهد خورد. یکی از ساده ترین روش ها برای جلب اجازه کاربران برای ارسال ایمیل این است که از آنها بخواهید تا در سایت یا در خبرنامه شما ثبت نام کنند. آنها با این کار رضایت خود مبنی بر دریافت ایمیل را در اختیار شما قرار می‌دهند و به این صورت می توانید به طور موثرتری در بازاریابی ایمیلی عمل کنید. همچنین شما می توانید در زمان فروش به مشتریان خود، آدرس ایمیل و اجازه ارسال ایمیل را بگیرید تا بتوانند از سایر خدمات و محصولات مشابه شما استفاده کنند.

اندازه گیری و بررسی در ایمیل مارکتینگ

اندازه گیری و بررسی در ایمیل مارکتینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به شما اجازه می دهد تا نقاط ضعف و قوت خود را در بازاریابی پیدا کنید و به این صورت می توانید قدم های بعدی را قوی تر بردارید. عمر اندازه گیری تا حدی مهم است که اگر شما تخصص و توانایی لازم برای انجام این کار را ندارید باید حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که آمارهای ست‌آمده اشتباه می‌توانند کمپین بازاریابی شما را با شکست مواجه کند. شما بررسی ها و آنالیزهای لازم را بر روی پنج دسته ایمیل ارسالی انجام دهید که در ادامه آنها را با هم بررسی می کنیم:

1. ایمیل های تبادلی یا transnational Email:

این نوع ایمیل ها زمانی به کاربر ارسال می شود که عملیاتی را در سایت شما به اتمام رسانده است. نمونه های آشنایی این ایمیل ها برای ما: ایمیل تکمیل خرید، خوش آمد گویی برای ثبت نام در خبرنامه و سایت هستند.

اندازه گیری و بررسی در ایمیل مارکتینگ

2. ایمیل های تبلیغاتی:

این نوع ایمیل به این صورت ارسال میشود که شما هزینه ای را به یک گروه یا افرادی پرداخت می‌کنیم تا وظیفه ارسال ایمیل های تبلیغاتی شما را بر عهده بگیرند.

3. ایمیل های اختصاصی:

این نوع ایمیل که به آنها ایمیل تک محوری یا stand alone نیز گفته می شود، در زمانی ارسال میشود که شما قصد درخواست از مخاطب برای انجام فعالیتی خاص مانند مشاهده محصولات جدید را دارید.

4. ایمیل ‏DIGEST:

این نوع ایمیل به آنها گفته می‌شود که به فعالیت های انجام شده در شرکت و پیشنهادات وسوسه کننده برای آینده پیش رو اختصاص پیدا می کند.

5. خبرنامه:

خبرنامه برای بسیاری از گروه های تجاری و غیرتجاری و شرکتها ابزاری است که با استفاده از آن می توانند بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند. با استفاده از این ایمیل ها شما می توانید مخاطبان خود را از مطالب جدید و آخرین اخبار سایت خود مطلع کنید.

نتایج حاصل از تبلیغات از طریق ایمیل را می توانید از طریق نرم افزارهای مدیریتی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که اصطلاحا سی آر ام نامیده می شود تحلیل و بررسی کنید.