روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر این روزها بسیار گسترده اند و خلاقیت ها و نوآوری هایی که در این زمینه انجام شده باعث می شود که روز به روز شاهد پیشرفت راههای جذب مشتری و افزایش فروش باشیم. اما دقیقا باید جذب مشتری به منظور افزایش فروش را چطور و از کجا شروع کرد و میانبرهایی که باعث می شود که مخاطب های شما تبدیل به مشتری بالقوه شوند کدامند؟ در این مطلب به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

چطور مشتری جذب کنیم و فروش خود را افزایش دهیم؟

مهمترین موردی که می توان از آن به عنوان شاه کلید جذب مشتری یاد کرد، شناخت مشتری است. به زبان ساده تر شما باید در ابتدای امر شناخت کامل و دقیقی نسبت به خدمات یا محصول خود داشته باشید، سپس بررسی کنید که چه افرادی به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند، برای جذب آن ها برنامه ریزی کنید و سپس راه خرید را برای مشتری آسان کنید. در ادامه این روند را به شکلی دقیق تر، به شکل نکاتی کاربردی در راستای روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر به شما توضیح خواهیم داد.

راهکارهای جذب مشتری و افزایش فروش

  •  در زمان ارتباط با مشتری سعی کنید رفتار صمیمانه ای داشته باشید و تصویر مناسبی از خود درون ذهن او بسازید.
  • یکی از روش های جذب مشتری این است که محصول یا خدمات جدیدی ارائه کنید. به عنوان مثال یک فست فود یا یک رستوران را در نظر داشته باشید که به جای این که از اسامی غذاهای کلیشه ای استفاده کند، با خلاقیت در طبخ و آماده سازی و نحوه سرو نام یک غذا را تغییر می دهد و به این صورت افراد بیشتری نسبت به محصولات خود کنجکاو می سازد.
  • حق انتخاب مشتریان خود را بالا ببرید. داشتن تنوع در کیفیت، قیمت و… همیشه به مشتری این امکان را می دهد که دستش برای خرید باز باشد و از آن مهمتر این که احساس کند که حق انتخاب دارد. در این میان شما می توانید با مشاوره بی طرفانه به او بگویید که چه چیزی به نفع اوست و در پایان تصمیم گیری را بر عهده مشتری بگذارید.

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

ترفندهای فروش بیشتر

  • از تاثیر غافلگیری با چیز های کوچک غافل نشوید. به عنوان مثال فرض کنید که فروشگاه تلفن همراه دارید و برای افرادی که بیش از 3 میلیون تومان خرید می کنند یک هدیه به قیمت 20 هزار تومان در نظر گرفته اید که مشتری از آن بی خبر است. با این کار شما او را غافلگیر کرده و باعث می شوید که تصویر بسیار مثبتی از شما در ذهن او باقی بماند و از طرفی این خاطره خوب باعث می شود تا در مورد شما با نزدیکان خود صحبت کند.
  • از قدرت شبکه های اجتماعی غافل نشوید، چرا که امروزه تقریبا همه می دانیم که شرکت ها یا اشخاصی که به عنوان مثال یک صفحه اینستاگرام با تعداد دنبال کننده بالا دارند تا چه حد می توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. به خصوص در شرایطی که شما محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می دهید، می توانید از امکانات به روز و جذاب برای فروش بیشتر استفاده کنید. این کار علاوه بر این که محصولات شما در سطح گسترده ای به نمایش می گذارد، این امکان را به شما می دهد که خودتان را در ذهن مخاطب تکرار کنید و همین موضوع کم کم تمایل او را به خرید از شما بیشتر خواهد کرد.

ایده های جدید برای فروش بیشتر

  • همیشه به دنبال مشکل بگردید و در اولین فرصت مشکلات را برطرف کنید. این کار باعث می شود که روند کارهای شما راحتتر پیش برود.
  • برای محصولات خود ظاهری جذاب، ماندگار و شیک طراحی کنید. برای انجام این کار شما باید سلیقه مشتریان احتمالی خود را تا حدودی بدانید و با خلاقیت و استفاده از تخصص افراد با تجربه استفاده کنید تا تاثیر آن را روی فروش خود ببینید. این موضوع از این جهت بسیار مهم است که ظاهر محصولات و یا خدمات شما اولین چیزی است که مخاطب را به خود جلب می کند و در صورتی که نتوانید مشتری را در نگاه اول به خود جلب کنید، او به سراغ رقیبانتان خواهد رفت.
  • به اندازه کافی در مورد خصوصیات و مزایای محصول خود صحبت کنید. زمانی که شما اطلاعات مورد نیاز را به مشتری می دهید او با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید محصول شما می کند، البته به یاد داشته باشید که این اطلاعات اگر بیش از حد باشد مشتری را دلزده و اگر کمتر از حد معمول باشد باعث پایین آمدن اعتماد او نسبت به شما می شود.

ایده های خلاقانه برای فروش بیشتر

  • بدانید که مشتری به چه چیزی نیاز دارد. شما نمی توانید بگویید: “من محصول خودم را تولید می کنم و صبر میکنم تا مشتری هایی که به آن نیاز دارند به سمت آن بیایند” در چنین حالتی کسب و کار شما خراب خواهد شد. پس حتما به یاد داشته باشید که محصولات و خدمات شما باید در راستایی باشد که مشتری های بالقوه شما بتوانند از آن در راستای رفع نیاز و حل مشکلات خود استفاده کنند.
  • مراقب اشتباه های کوچک باشید، اشتباه ها مشتری را از شما دور نگه می دارند. زمانی که مشتری قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را دارد ممکن است که با یک حرکت شما از تصمیم خود صرف نظر کند. پس شما باید به یاد داشته باشید که در مسیر خرید محصول همیشه کمک کنید که اعتماد به نفس مشتری حفظ شود.