معتبر بودن برند مایکروسافت و ارائه محصولات با کیفیت در زمینه تولید نرم افزار های کاربردی یکی از دلایلی است که افرادی که نیاز به نرم افزار CRM دارند را به سمت این برند می کشاند، از طرفی نبود قانون کپی رایت در ایران این امکان را به ما می دهد که به صورت رایگان یا با هزینه ای بسیار پایین بتوانیم از این نرم افزار استفاده کنیم. در این مطلب قصد داریم تا معایب استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM را با هم بررسی کنیم.

استفاده از نرم افزار CRM کرک شده چه معایبی دارد؟

نرم افزار CRM مایکروسافت به گونه ای می باشد که شما امکان استفاده از آن بدون داشتن لایسنس خریداری شده از مایکروسافت را ندارید، از طرفی مایکروسافت خودش هم علاقه چندانی به فروش لایسنس به کاربران ایرانی که همیشه از چند جهت مورد تحریم بوده اند ندارد؛ همین باعث شده است که کاربران برای استفاده از نرم افزارهای مایکروسافت به سراغ نسخه های Crack شده بروند. از طرفی اگر از نرم افزار های کرک شده استفاده کرده باشید بی شک می دانید که چنین نرم افزارهایی ممکن است که در روند کار به مشکل بخورند یا هزینه ها اضافی برای شما به همراه داشته باشند. در ادامه معایب استفاده از نسخه crack شده نرم افزار CRM را با هم بررسی می کنیم.

زمانی که شما از نرم افزار CRM مایکروسافت، نسخه Crack شده استفاده می کنید، هزینه های دیگری را برای خود بوجود می آورید و اتلاف وقت بسیار زیادی خواهید داشت تا بتوانید این نرم افزار را باب میل خود بسازید. در ادامه چند مورد از این هزینه ها را با هم بررسی می کنیم.

معایب استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM

هزینه های نگهداری نرم افزار

پیشرفت روز افزون کسب و کار ها باعث شده است که هر روز امکانات و سیستم های گزارش به روزتری وارد بازار شوند، همین باعث شده که نرم افزار های CRM مورد استفاده بعد از مدتی نیاز به به روزرسانی داشته باشند تا بتوانند نیازهای پیچیده تری را برای ما برطرف کنند. افرادی که از نرم افزار CRM، Crack شده مایکروسافت استفاده می کنند بعد از مدتی مجبور می شوند که چند نیروی متخصص مایکروسافت CRM استخدام کنند تا وظیفه سرویس و نگهداری از سیستم را به آن ها بسپارند و از طرفی به روزرسانی ها برای اضافه کردن امکانات و ویژگی های جدید را انجام دهند. این موضوع در طولانی مدت هزینه بالایی را برای کسب و کار های بزرگ و متوسط به همراه خواهد داشت.

از طرفی برای راه اندازی و اختصاصی سازی این نرم افزار نیز هزینه هایی شده (که در ادامه به آن نیز می پردازیم) و مدیران را به این فکر واداشته است که این نرم افزار همیشه برای آن ها قابل استفاده خواهد بود، اما بعد از این که به مشکل برمی خورند، نرم افزار CRM خود را تعویض نموده و سراغ نرم افزار های دیگری می روند. همچنین از آنجایی که این نرم افزار در ارتباط مستقیم با کارکنان شرکت است، ممکن است مدتی طول بکشد تا نرم افزار جدید شما جای خود را در بین استفاده کنندگان باز کند و این برای شما به معنی اتلاف وقت و انرژی است.

هزینه های مربوط به فارسی سازی و قابلیت استفاده از تاریخ شمسی

استفاده از نرم افزارهای CRM باید برای همه کارکنان ممکن و ساده باشد تا بدون هیچ مشکلی شرکت بتواند از مزایای این نرم افزار بهره ببرد و اولین موردی که در این قسمت به چشم می آید تغییر زبان و تاریخ پیشفرض نرم افزار CRM تولید شده توسط مایکروسافت است. شما باید با پرداخت هزینه ای به متخصصان و یا شرکت هایی که خدمات فارسی سازی این نرم افزار را ارئه می دهند، استفاده از نرم افزار CRM کرک شده برای کارمندان خود راحت کنید.

هزینه های بالا برای اختصاصی سازی

برای رفع نیاز های اختصاصی هر شرکت، باید در نظر نرم افزار CRM مایکروسافت تغییراتی اساسی انجام شود که اصطلاحا به این کار اختصاصی سازی می گویند. برای اختصاصی سازی یک نرم افزار شما نیاز به یک نسخه کد باز (open source) از آن نرم افزار دارید؛ اما وقتی از نسخه Crack شده استفاده می کنید دسترسی به کد های نرم افزار برای انجام تغییرات ندارید و همین باعث می شود که مجبور شوید هزینه های زیادی را برای این کار انجام دهید تا نرم افزار باب میل شما شود.